דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אלרגיות עונתיות 

מאת    [ 13/02/2008 ]

מילים במאמר: 431   [ נצפה 2509 פעמים ]

אלרגיות עונתיות

נזלת אלרגית לעיתים מוזכרת בשם "קדחת השחת". הצורה הנפוצה ביותר של נזלת אלרגית היא נזלת אלרגית עונתית, אשר מופיעה באותה עונה כל שנה כאשר צמח מסוים פורח. מחולליה של קדחת השחת הן אבקות הפריחה של עצים, שיחים ועשבים, אשר משתחררים בעיקר באביב. לעיתים הנזלת מלווה גם בעקצוץ חזק וממושך בעיניים ודמעת. יש אנשים אשר יסבלו באותה תקופה גם מקוצר נשימה והתקפי אסטמה.

 אנשים אחרים יכולים להיות מושפעים מנזלת אלרגית כרונית, רב עונתית, כתוצאה מרגישות לקרדית אבק הבית, רגישות לחיות מחמד- כלבים וחתולים, אשר מפזרים חומרים אלרגנים מהפרווה שלהם. נזלת אלרגית גורמת להתקפים של התעטשויות בעת הקימה בבוקר, או בעת ניקוי הבית ושאיבת אבק.

הטיפול המערבי מתבסס על מתן תרופות בזמן ההתקף או לפניו וכמובן אינו פותר את הבעיה מהשורש, אלא רק מטפל בסימפטום.

הטיפול ברפואה הסינית מתבסס על ההבנה של אנרגיית האביב. שלושת חודשי האביב נקראים נביעה החוצה והצגה לראווה. האביב משויך ברפואה הסינית לאלמנט העץ. הפריצה, הצמיחה והגדילה אופייניים לאלמנט ולעונה. הסינים מאמינים כי האדם הוא חלק מהטבע, כלומר האדם הוא בעצם מיקרוקוסמוס אל היקום, המקרוקוסמוס. בדיוק כמו שבחורף יש קיפאון ושמירה על התמציות, כך גם על האדם לעשות, לא לבזבז אנרגיה ולשמור על חום הגוף. כאשר בסתיו יש תנועת התכנסות, כך גם באדם יש את אותה התנועה בדיוק. באביב, אלמנט העץ הוא דומיננטי ביותר ותנועתו הטבעית, שהיא החוצה לכל הכיוונים, חזקה במיוחד ופורצת גבולות. ולעיתים בגוף באדם, אנרגיית העץ פולשת לאלמנטים אחרים. שלושת חודשי האביב נקראים נביעה החוצה והצגה לראווה.

אלמנט המתכת, אשר אחראי על מערכת הנשימה ומערכת החיסון, נמצא ביחסי בקרה עם אלמנט העץ. אם הוא חלש, אז מערכת החיסון חלשה ואבקנים ואלרגנים למיניהם, אשר לרוב האוכלוסייה לא גורמים לאלרגיות, גורמים למערכת החיסון להגיב בצורה חריגה. אלמנט העץ אשר נמצא בשיאו פולש אל המתכת ומעליב את אותה. דבר זה מתבטא בנזלת, קוצר נשימה, עיטושים, אף סתום ודמע בעיניים.

היופי הוא ההקבלה המדהימה לרפואה המערבית. לאלמנט העץ שייך איבר הכבד ואילו לאלמנט המתכת שייך איבר הריאות. בעת התקף אלרגיה, הכבד משחרר היסטמינים אשר משפיעים על רירית האף וגורמים לשחרור של ריר, הלוא הוא הנזלת.

הטיפול ברפואה הסינית הוא על ידי חיזוק אלמנט המתכת ואיזון אלמנט העץ. על ידי דיקור ניתן לשלוט באנרגיות של האיברים השונים בגוף וכך לחזק או לאזן אותם. צמחי מרפא סינים עובדים בצורה חזקה על האיברים וגם בעזרתם ניתן לשלוט על האנרגיה של האיברים. למשל אסטרגלוס ידוע כצמח שמחזק מאוד את מערכת החיסון וניתן לשלב אותו בטיפול.

החכמים הסינים אמרו שכדי להיות בריאים באביב יש לטפל בחורף. ללכת בתנועה ההפוכה לחורף יפגע בכליות, ובאביב יגרמו חוסר יכולת לפעול וחולשה עקב חוסר אספקה לאנרגיה של האביב. כלומר, אם לא פעלנו נכון בחורף נהיה חולים באביב. לכן, אל לנו לחכות לבואה של המחלה. הקדימו תרופה למכה.


צחי שגב - מטפל ברפואה סינית Lic.Ac


מומחה בגניקולוגיה סינית.


קליניקות בתל אביב ובנס ציונה


www.chinese-medicin.com





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב